TikTok ve başarısı: Saniyeler içinde bir milyar rekor

PaPaĞaN

New member
tik tok İsim muhtemelen kısa Haberların kısa süreliliğini simgeliyor. Ama belki de TikTok bir şarkı söyleme uygulaması olarak başladığından beri metronom onomatopoeic anlamına da geliyor. Ancak, ana şirket ByteDance’in, kullanıcıların platformda harcadığı her saniyeden kazandığı parayı da gösterebilir.


ByteDance, 2012 yılında Pekin’de ortak bir dairede kuruldu ve yasal ikametgahı Cayman Adaları’nda bulunuyor. Reuters haber ajansına göre, yalnızca geçen yıl ByteDance satışları yüzde 70 artarak 58 milyar dolara ulaştı. 100.000 çalışan, BMW’nin yarısı kadar kazanıyor.


ByteDance’ın açık ara en önemli ürünü TikTok. Marka adı, küresel pazarı fethetmek için 2017 yılında piyasaya sürüldü. Çin’de Haber portalı bir yıl önce Douyin adı altında başladı. Ve tüm rekorları kırdı: Sadece beş yıl sonra TikTok bir milyar kullanıcıya ulaştı. Daha önce hiçbir şirket bu kadar kısa sürede bu kadar çok insanı müşteriye dönüştürmemişti. Bunun için Facebook’un neredeyse dokuz yıla, YouTube ve WhatsApp’ın ise yedi yıla ihtiyacı vardı.


Kuşkusuz TikTok, İnternet ve akıllı telefonların zaten daha fazla yayılmasından da yararlandı. Ayrıca Çin, büyük bir başlangıç pazarı olarak avantajlıydı. Ancak TikTok’u özel kılan, dünya çapında başarılı olmasıdır. Çin’in teknoloji devleri Alibaba, Baidu ve Tencent, önemli pazar paylarına sahip olmayan batı ülkelerinde çoğunlukla marjinal fenomenlerken TikTok, 2018’in başında Apple’ın App Store’unda en çok indirilen uygulama oldu.



imago



Amerikan teknoloji devleri tarafından kopyalandı



TikTok artık büyük Amerikan en iyi köpeklerini bile önüne sürüyor. Instagram Reels ve YouTube Shorts ile iki büyük rakip Çinlileri kopyaladı. Şaşılacak bir şey yok, çünkü veri hizmeti App Annie’ye göre TikTok kullanıcıları platformda Facebook, WhatsApp ve Instagram’dakilerden daha fazla zaman geçiriyor. İnternette şu geçerlidir: zaman çarpı kullanıcılar eşittir satışlar. Karşılık gelen sayıda reklam görüntülenebilir.


ByteDance, ana pazarında, çevrimiçi reklamcılık pazarında Alibaba’dan sonra en çok geliri elde eden ikinci şirkettir. Pazar enstitüsü Etkileşimli Pazarlama Laboratuvarı Zhongguancun’a göre, tüm reklam yuanlarının yüzde 21’i ByteDance’e gidiyor.


Başarının anahtarı, algoritma ve neredeyse tecavüz eden sunumdur. Uygulama ve web sitesi başlar başlamaz kısa Haberları birbiri ardına oynatır. Facebook’taki gibi metin ve resim akışlarından farklı olarak, izleyici yalnızca oynatılan Haberyu bir sonraki Haberdan önce takip eder veya hoşnutsuzluk nedeniyle Haberyu kaydırır. Videoların kısalığı ile birleştiğinde sistem, kullanıcının tercihleri hakkında çok kesin bir izlenim edinir ve bunları buna uygun olarak sofistike bir şekilde kullanır.


Şirketler etkileyicilere reklam için para ödüyor



Nihayetinde, ödeme yapan şirketler ücretsiz platforma gelir getirir. Denenmiş ve kanıtlanmış çevrimiçi ilkeye göre reklam verebilirsiniz: bir hedef belirleyin (web sitesine yapılan tıklamalar, Haber görüntülemeleri veya müşteri verilerini toplama?), hedef grubu belirleyin ve bir bütçe belirleyin. Bir platform kullanıcılarını ne kadar iyi tanırsa, reklam verenler için o kadar kazançlı olur. Bak, bu senin izleyicin, onunla bir şeyler yap, istediğin kadar mal ol! Videolarda, reklamı yapılan çevrimiçi mağazalara gitmek için doğrudan bir arayüz de var.


Alman şirketleri henüz buna gerçekten değinmiyor. TikTok’ta Facebook, Instagram veya Twitter’da olduğundan daha az doğrudan mevcut görünüyorlar. Video formatının uzunluğu, geleneksel reklam kliplerine çok benzer. Ve yine de sözde amatör sanatçıların tüm küçük şaheserleri arasında nahoş bir şekilde öne çıkmamak için yaratıcılığın özel olması gerekir. Bu nedenle, takipçileri arasında bir güven temeli oluşturan etkileyicilerin kendileri için reklam yapmasına izin vermeyi severler.


Buna ek olarak, bir veya diğer pazarlama departmanı, bütçeden sorumlu olanları, genellikle henüz bir SUV almaya gücü yetmeyen genç ve daha az varlıklı insanlar tarafından kullanılan TikTok’ta reklam önlemleri konusunda hevesli kılmakta zorlanabilir.


pornografinin eşiğinde



Şirketin son aylarda sıklıkla olumsuz manşetlerle anılması da reklamları engellemeli. ByteDance’in 2017’de satın aldığı rakip musical.ly ile birleşmesi TikTok’un hızlı büyümesine yardımcı oldu. Bugüne kadar Douyin/TikTok’un itibarı, (çocuk) pornografik içeriği de yüklendiği için sorgulanabilirdi. Genellikle çok genç kullanıcıların oldukça şehvet uyandıran Haberlarını gören herkes, yalnızca sorumluların sert müdahalesinin, tahammül edilebilir ve izin verilen sınırın tamamen aşılmamasına engel olduğundan şüphelenir.


Gizlilik de bir sorundur. TikTok, ByteDance’in kurucuları Zhang Yiming ve Liang Rubo’nun ilk start-up şirketlerinin çalışanları ile birlikte geliştirdikleri bir büyük veri algoritmasına dayanıyor. Orijinal algoritma, kullanıcıların ByteDance’in orijinal ürünü haline gelen kendilerine uygun mesajları oynatmasına yardımcı oldu. Pek çok eleştirmen, dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılar hakkında toplanan verilerin Çin ordusu ve gizli servislerinin eline geçebileceği tehlikesini vurguluyor. Algoritma ayrıca Çin dostu içeriği destekleyebilir ve Çin açısından kritik gönderilerin değerini düşürebilir – ancak yöneticiler defalarca aksini iddia ediyor.


Ekonomik savaşta bir silah



Bu, TikTok’un Donald Trump’ın başkanlığı sırasında uluslararası jeopolitikte bir piyon haline gelmesinin bir başka nedenidir. 2020 yazında ByteDance’in TikTok’u satmasını talep etti. Aksi takdirde TikTok, ulusal güvenlik endişeleri nedeniyle ABD’de yasaklanmayla karşı karşıya kalır. Microsoft, Walmart ve Oracle ile birlikte Haber platformu için rekabet etti, müzakerelerin oldukça ilerlemiş olduğu kabul edildi. Ancak Çin, yapay zekayı ve dolayısıyla TikTok’u yurtdışına kolayca transfer edilemeyecek kilit bir teknoloji olarak ilan ederek bir devralmayı engelledi. Nihayetinde, Amerikan vatandaşlarının verilerinin Çin hükümetinin eline geçmemesini sağlamak için Oracle ve Walmart ile ortaklık kurdu. Ayrıca bir mahkeme, Trump’ın emirlerini kabul edilemez ilan etti.


Ancak Trump değerlendirmesinde yalnız değildi. Hindistan daha önce, tartışmalı bir sınır bölgesinde Çin ve Hindistan silahlı kuvvetleri arasında meydana gelen bir olayın hemen ardından güvenlik çıkarlarına atıfta bulunarak TikTok’u yasaklamıştı. Buna karşılık Bangladeş, Endonezya ve Pakistan TikTok’u uygunsuz içerik nedeniyle yasakladı.


Ancak ByteDance, Çin’de de gözlem altında. Şirket, grubu yeniden yapılandıracağını ve özellikle yatırım departmanını önemli ölçüde küçülteceğini Ocak ayında duyurdu. ByteDance’in, diğer şeylerin yanı sıra geçen yıl Alibaba’nın finansal hizmet sağlayıcısı Alipay’in halka arzını yasaklayan Çinli yetkililere uyum sağlamaya çalıştığı iddia ediliyor. ByteDance, 2021’de bilgisayar oyunları şirketi Moonton Technology’yi ve bir sanal gerçeklik kulaklık üreticisini 4 milyar dolara satın aldı. Kendi halka arz planları geçen baharda rafa kaldırıldı.


Kurucu ortak Zhang Yiming’in istifasında devlet müdahalesinin de rol oynadığı düşünülebilir. Zhang, şirketin yüzde 20 ila 30’una sahip. Çinlilerin en zengin beşinden biridir. Geçen Nisan ayında Çinli yetkililer ve diğer şirket patronları ondan rekabete aykırı uygulamalardan kaçınmasını istedi.


16 milyon Euro yıllık kazanç



Popülerliğindeki devam eden artışın da gösterdiği gibi, kullanıcılar bunların hiçbirini pek umursamıyor gibi görünüyor. Tartışmalı içerik talep görmez. TikTokers, her şeyden önce şakaları, şakşakları ve çok genç ve çeşitli insanlardan oluşan kendi kadrolarını zengin eden cömertlikleri ile ünlüdür. “Eski dünya”dan birçok ünlünün de TikTok ile gelirlerini önemli ölçüde artırdığı doğru. Ancak orada yalnızca parıldayan yıldızların sayısı önemli ölçüde daha fazla. Statista’ya göre en popüler beş hesap arasında 17 yaşındaki Charli D’Amelio (137 milyon takipçi), İtalya merkezli Senegalli Khabane Lame (132 milyon), Filipin doğumlu şarkıcı Bella Poarch (88 milyon), Amerikalı dansçı Addison Rae yer alıyor. (87 milyon) ve 32 yaşındaki Zach King (67 milyon). Gazete okuyucularının daha az tanıdık gelmesi muhtemel tüm isimler. Sonuçta, Oscar ödüllü ve tokat dağıtımcısı Will Smith 6. sırada geliyor.


Kesinlikle kazançlı. Infludata’ya göre en başarılı Alman influencer, 43 milyon takipçi ve 12 milyar Haber görüntüleme ile Younes Zarou. Frankfurter, gönderi başına birkaç 10.000 Euro kazanmalı. Onun üstünde Charli D’Amelio var. Forbes tarafından yapılan tahminlere göre geçen yıl yaklaşık 16 milyon avro gelir elde etti. Tik-Tok.