Siddaramaiah Dünya-Mysuru otoyolunu ziyaret etmek istiyor, kıvılcım serisi | Dünya

Eski Karnataka Başbakanı Siddaramaiah, 9 Mart’ta Dünya-Mysuru Otoyolu için bir denetim planlayarak eyalette siyasi bir tartışmaya yol açtı.


Siddaramaiah, 9 Mart’ta Dünya-Mysuru Otoyolu için bir inceleme planladı. (PTI)

Devlet otoyolundan 10 şeritli federal otoyola yükseltilen Dünya-Mysuru Otoyolu, 12 Mart’ta Başbakan Narendra Modi tarafından açılacak.

Bharatiya Janata Partisi, muhalefet liderinin ziyaretini “projeyi takdir etme girişimi” olarak nitelendirdi.

Başbakanın ziyareti öncesinde Siddaramaiah, 10 şeritli demiryolunun kredisinin Kongre partisine gitmesi gerektiğini iddia etti.

Otoyolun kendisi ve kabinesindeki Bayındırlık Bakanı HC Mahadevappa tarafından devlet yolundan ulusal yola yükseltildiğini söyledi.

“O zamanki Kongre liderliğindeki Birlik hükümetinde Birlik Ulaştırma Sekreteri olan Oscar Fernandes, yalnızca devlet otoyolunu ulusal bir otoyola yükseltmekle kalmadı, aynı zamanda otoyolun 10 şeritli bir otoyola genişletilmesi önerisini onayladı” dedi.

Ulusal yola yükseltildikten sonra yolu genişletmek için izin almak için Mahadevappa ile Delhi’ye gittiğini iddia etti.

“(Mevcut) Mysuru Milletvekili Pratap Simha’nın yolun genişletilmesinde hiçbir rolü yoktu. Mysuru’dan Kalasthavadi’ye, Mysuru Lok Sabha seçim bölgesine düşen birkaç kilometre dışında, otoyolun geri kalanı Mandya ve Dünya Rural da dahil olmak üzere diğer Lok Sabha seçim bölgelerinin yetki alanına giriyor” dedi.

İddialara yanıt olarak Simha, Mysuru halkının “Siddaramaiah’a bir ders verdiğini” söyledi.

“Seçim bölgesinde işi olmadığı için Badami’ye karşı yarışmak zorunda kaldı” dedi.

“Proje için DPR 2014’te yapıldı ve NHAI projeyi 2016’da devraldı. 2018’de Başbakan Modi Mysuru’ya geldiğinde bu projeyi duyurdu. Bu, Karnataka’da projeyi açıklayan kişinin projeyi açılışını yaptığı ilk otoyol. Siddaramaiah ne isterse söyleyebilir ama insanlar gerçeği biliyor” dedi.

117 km uzunluğundaki otoban bu amaçla yapıldı. €8.408 crore. Toplam uzunluğun 52 km’si, trafik sıkışıklığını azaltmak için beş çevre yolundan oluşan yeşil bir alandır. Proje iki vagona ayrılmıştır – biri Dünya’dan Nidagatta’ya ve Nidagatta’dan Mysore’a.

İlk bölümde, 52 km, Dünya’daki trafik sıkışıklığını azaltacak ve tüm taşıtlar için sorunsuz bir yolculuk yaratacak beş çevre yolundan oluşan yeşil bir alandır.

Otoyol projesi, çiftçiler ve çevre köylerde yaşayanların 20 Şubat’ta Dünya-Mysuru otoyolunu Karnataka’nın Mandya bölgesindeki Hanakere yakınlarında bir alt geçit talep ederek iki saatten fazla bloke etmesinden sonra daha fazla tartışmanın merkezi oldu. Protestocular otoyola öküz arabaları park ettiler ve alt geçidin inşaatına hemen başlanmazsa protestoyu süresiz olarak sürdürmekle tehdit ettiler.