Ev
Facebook
StudiVZ çevrimdışı: Neden bir daha asla “içki içemezsin”?
StudiVZ Perşembe gününden beri kapalı. İlk büyük sosyal ağ, çevrimiçi flörtü Almanya’da popüler hale getirdi ve takip etmeyi sosyal olarak kabul edilebilir hale getirdi.
maksi beigang
Güle güle: StudiVZ çevrimdışı.Studivz.net/dpa
Eh, insanları “Burzeltag” a davet ederdin ya da birinci sınıf partisindeki sarışın adamı tereddütle flört etme girişimiyle “yemek içerdin”; Herkese açık gruplarınızın sizi öğrenci havasına sokacağını mı umuyorsunuz? Anahtar kelime: “Dün iki bira nasıl 50 avro olabilir?” Değilse, 40 yaşından büyük olabilirsiniz.
2000’li yılların sonunda hala potansiyel bir Alman Facebook’u ve bahsi geçen karşılaşmaların yeri olarak alınıp satılan StudiVZ, Perşembe gününden bu yana internet tarihine geçti. Almanya’da yalnızca ilk büyük sosyal ağ olarak değil, her şeyden önce grup işlevi sayesinde tanındı. Katılarak, diğer öğrencilere veya öyleymiş gibi davrananlara ne kadar şaşırtıcı derecede uyumlu olduğunuzu gösterdiniz. Ya da olmak istedim.
Bugün Instagram’da, ilgili taraflara artık ciddi olan kişilikleri hakkında bir ilk izlenim vermeyi amaçlayan “biyografi” var. StudiVZ’de ise kamuoyu profilini keskinleştiren yüzlerce grup vardı. “VZ-Singletreff” ile ilk çevrimiçi flört alışverişi ortaya çıktı, ancak aynı zamanda genç yetişkinlerin özgüveninin altını çizen gruplar da ortaya çıktı: “Şimdiden öğrendiğinizden daha fazlasını unuttum.” Profil ve Pinboard arasındaki gruplar, 20’li yaşlarınızın başında kendi “akran grubunuz” veya grubunuz önünde kendinizi nasıl sunmak istediniz: havalı, eğlenceli, partiden mutlu.
Veri koruma görevlisi: Kişiselleştirilmiş reklamcılığın eleştirisi
Almanya’da, aynı zamanda birçokları için sosyal ağlarla ilk karşılaşma oldu. 2005’in sonunda piyasaya sürüldü ve Amerikalı muadilinden gerçekten sadece rengi açısından farklıydı: mavi yerine kırmızı. ABD’li devin o sırada mahkeme dışı bir anlaşmaya varıldığının söylendiğini söyleyerek dava açmakla tehdit etmesinin nedenlerinden biri de muhtemelen bu. Mark Zuckerberg’e benzer şekilde, StudiVZ’nin üç operatörü de dijital gizliliği çok az düşündü.
15 yıl önce, o zamanki Federal Veri Koruma Komiseri, StudiVZ kullanımı ve pazarlamasının birleştirilmesini eleştirdi. 2007’de Berlin şirketi, kullanıcılarını, kişiselleştirilmiş reklamcılık için “olası tüm bilgilerin” kullanılacağı yeni bir iş politikasına zorlamak istedi. Bugün, bu tür bir sosyal medya eleştirisinin haber değeri pek yoktur. En azından o zamanlar ya da bugün bunun için genellikle ödediğimiz kadar kimse iptal edilmedi.
“Facebook insanlar veya toplumlar için iyi değil”
Bunun yerine, halka açık takip moda oldu. StudiVZ’de buna “selamlama” ve “sarılma”nın havalı bir karışımı olduğu varsayılan “alay etme” adını verdiler. “Studis” altında, eşyanın ne tuttuğu homurdandı. Herkese açık panolar zaten her türlü günlük kaydı için kullanılıyordu: Bir sonraki parti duyurulmuştu, dünkü parti fotoğraflarla bağlantılıydı. Gerçek çalışmalar nadiren tartışıldı. Öte yandan, birinci sınıf partisindeki sarışın adamla kaç köşe arkadaşın olduğunu veya en azından onun tarafından tanındığını öğrenmek için ağ işlevini kullanabilirsin. Ve alınıp alınmadığı veya ilişki durumunun “oldukça zor” olduğu, çünkü herkes bunu da okuyabilirdi. Şeffaf insan – StudiVZ’de dijital olarak somut hale geldi.
Zirvede, sosyal ağın 16 milyona kadar kullanıcısı olduğu söyleniyor, bu da Almanya’daki üniversitelere kayıtlı öğrencilerin sayısından fazla. 2010’da en az her gün altı milyondan fazla kullanıcı aktifti – aynı yıl ilk iPad piyasaya çıktı. Kısa bir süre sonra, giderek daha fazla panoda şunlar yazıyordu: “Hesabımı iptal ettim. O zaman bana sadece Facebook üzerinden ulaşılabilir.” Orada homurdanma yoktu. Aslında çok kötü.
Bu metin, Berliner Zeitung’un hafta sonu sayısında yayınlandı – her cumartesi kioskta veya burada abonelik olarak.
StudiVZ çevrimdışı: Neden bir daha asla “içki içemezsin”?
StudiVZ Perşembe gününden beri kapalı. İlk büyük sosyal ağ, çevrimiçi flörtü Almanya’da popüler hale getirdi ve takip etmeyi sosyal olarak kabul edilebilir hale getirdi.
maksi beigang
Güle güle: StudiVZ çevrimdışı.Studivz.net/dpa
Eh, insanları “Burzeltag” a davet ederdin ya da birinci sınıf partisindeki sarışın adamı tereddütle flört etme girişimiyle “yemek içerdin”; Herkese açık gruplarınızın sizi öğrenci havasına sokacağını mı umuyorsunuz? Anahtar kelime: “Dün iki bira nasıl 50 avro olabilir?” Değilse, 40 yaşından büyük olabilirsiniz.
2000’li yılların sonunda hala potansiyel bir Alman Facebook’u ve bahsi geçen karşılaşmaların yeri olarak alınıp satılan StudiVZ, Perşembe gününden bu yana internet tarihine geçti. Almanya’da yalnızca ilk büyük sosyal ağ olarak değil, her şeyden önce grup işlevi sayesinde tanındı. Katılarak, diğer öğrencilere veya öyleymiş gibi davrananlara ne kadar şaşırtıcı derecede uyumlu olduğunuzu gösterdiniz. Ya da olmak istedim.
Geçmişe DönüşCuma: 15 yıl STUDI-VZ!Bir nesil ve yaşam evresinin ayak izi!
– Dört geçti, geçti iyi. İyi neredeyse bir.
– Kim bu LAN ve neden bu kadar çok parti veriyor?
– Dün iki bira nasıl 50 avroya mal oldu?
GİT!
– Juramama (@TheJuramama) 10 Nisan 2020
Bugün Instagram’da, ilgili taraflara artık ciddi olan kişilikleri hakkında bir ilk izlenim vermeyi amaçlayan “biyografi” var. StudiVZ’de ise kamuoyu profilini keskinleştiren yüzlerce grup vardı. “VZ-Singletreff” ile ilk çevrimiçi flört alışverişi ortaya çıktı, ancak aynı zamanda genç yetişkinlerin özgüveninin altını çizen gruplar da ortaya çıktı: “Şimdiden öğrendiğinizden daha fazlasını unuttum.” Profil ve Pinboard arasındaki gruplar, 20’li yaşlarınızın başında kendi “akran grubunuz” veya grubunuz önünde kendinizi nasıl sunmak istediniz: havalı, eğlenceli, partiden mutlu.
Veri koruma görevlisi: Kişiselleştirilmiş reklamcılığın eleştirisi
Almanya’da, aynı zamanda birçokları için sosyal ağlarla ilk karşılaşma oldu. 2005’in sonunda piyasaya sürüldü ve Amerikalı muadilinden gerçekten sadece rengi açısından farklıydı: mavi yerine kırmızı. ABD’li devin o sırada mahkeme dışı bir anlaşmaya varıldığının söylendiğini söyleyerek dava açmakla tehdit etmesinin nedenlerinden biri de muhtemelen bu. Mark Zuckerberg’e benzer şekilde, StudiVZ’nin üç operatörü de dijital gizliliği çok az düşündü.
15 yıl önce, o zamanki Federal Veri Koruma Komiseri, StudiVZ kullanımı ve pazarlamasının birleştirilmesini eleştirdi. 2007’de Berlin şirketi, kullanıcılarını, kişiselleştirilmiş reklamcılık için “olası tüm bilgilerin” kullanılacağı yeni bir iş politikasına zorlamak istedi. Bugün, bu tür bir sosyal medya eleştirisinin haber değeri pek yoktur. En azından o zamanlar ya da bugün bunun için genellikle ödediğimiz kadar kimse iptal edilmedi.
“Facebook insanlar veya toplumlar için iyi değil”
Bunun yerine, halka açık takip moda oldu. StudiVZ’de buna “selamlama” ve “sarılma”nın havalı bir karışımı olduğu varsayılan “alay etme” adını verdiler. “Studis” altında, eşyanın ne tuttuğu homurdandı. Herkese açık panolar zaten her türlü günlük kaydı için kullanılıyordu: Bir sonraki parti duyurulmuştu, dünkü parti fotoğraflarla bağlantılıydı. Gerçek çalışmalar nadiren tartışıldı. Öte yandan, birinci sınıf partisindeki sarışın adamla kaç köşe arkadaşın olduğunu veya en azından onun tarafından tanındığını öğrenmek için ağ işlevini kullanabilirsin. Ve alınıp alınmadığı veya ilişki durumunun “oldukça zor” olduğu, çünkü herkes bunu da okuyabilirdi. Şeffaf insan – StudiVZ’de dijital olarak somut hale geldi.
Zirvede, sosyal ağın 16 milyona kadar kullanıcısı olduğu söyleniyor, bu da Almanya’daki üniversitelere kayıtlı öğrencilerin sayısından fazla. 2010’da en az her gün altı milyondan fazla kullanıcı aktifti – aynı yıl ilk iPad piyasaya çıktı. Kısa bir süre sonra, giderek daha fazla panoda şunlar yazıyordu: “Hesabımı iptal ettim. O zaman bana sadece Facebook üzerinden ulaşılabilir.” Orada homurdanma yoktu. Aslında çok kötü.
Bu metin, Berliner Zeitung’un hafta sonu sayısında yayınlandı – her cumartesi kioskta veya burada abonelik olarak.