Kedi miyav diyor. Eşiniz ne diyor?

PaPaĞaN

New member
Ev
Berlin
Kedi miyav diyor. Eşiniz ne diyor?

Arsenal sinemasında 1960’lar ve 1970’lerin televizyon programlarının unutulmuş incileri yeniden keşfedilebilir.


Baba Kaybeden

Köşe yazarımız Claus Löser her hafta sinema dünyasına göz atıyor.


Köşe yazarımız Claus Löser her hafta sinema dünyasına göz atıyor.Stephanie F Scholz


Kültürle uğraşmak unutulan şeyleri izlemek demektir. Bu aynı zamanda filmin henüz genç tarihi için de geçerlidir. Tüm türler ve biyografiler onlarca yıl önce sahneden kaybolur, biraz şansla yeniden keşfedilir ve yeni bir bağlamsallaştırmaya tabi tutulur. Sinema hafızasındaki en büyük boşluklardan biri şu anda 1960’lar ve 1970’lerin Doğu ve Batı Almanya’daki televizyon tarihidir.


Bu cehaleti gidermek için Arsenal sineması birkaç yıldır “Televizyon arşivinden” düzensiz bir döngü sunuyor. Burada yayıncı kuruluşların arşivlerinden TV yapımları beyaz perdeye taşınıyor ve sunumlar eşliğinde yapılıyor. Konuyla ilgili herhangi bir yayın olmadığı ve yasal durum genellikle karmaşık olduğu için, bu sunumlara çok fazla iş düşüyor. Küratör Jan Gympel, son seriyi Robert Wolfgang Schnell’in (1916-1986) eserlerine adadı.


Yüzde 50 puan



Schnell, bir zamanlar Batı Berlin’in en yoğun sanatsal kişiliklerinden biriydi, ressam, opera ve tiyatro yönetmeni, yazar, şarkıcı ve aktördü. 1959’da Günter Bruno Fuchs ve Günter Start ile birlikte Kreuzberg’de özel galeri “Zinke”yi açtı – daha sonra alternatif kültür olarak anılacak olan ve Berlin’in Özgürlük Başkenti olarak bugünkü itibarının nedenlerinden biri olan ilk yerlerden biri. 1961-1980 yılları arasında televizyonda yazar, yönetmen ve oyuncu olarak da çalıştığı neredeyse hiç hatırlanmaz.


1970’lerin başında ZDF için Köln vergi dairesinde istihdam edilen köpek vergisi müfettişi Joseph Völz karakterini yarattı. Senarist Schnell daha sonra bu karamsar tuhaflığı kendisi somutlaştırdı, yumuşacık, esnek fizyonomisi ve öngörülemeyen ruh hali değişimleriyle, zaman zaman son derece popüler olan bir ekran görüntüsü yarattı. 1974’te pilot program “Mutlu bir varoluş” neredeyse yüzde 50’lik bir reyting elde etti – bu da istasyona üç devam filmi çekmesi için ilham verdi.


Bir Alman burjuvasından daha fazlası



Arsaların tümü, Rheinland’daki anavatan ile büyük, geniş dünya arasındaki çatışmaya dayanıyor. Köln’den sırasıyla İskoçya, Batı Berlin ve ABD’ye gidiyoruz. Her seferinde ortaya çıkıyor: Taşra her yerde. Vergi müfettişinin günlük işlerinden sahneler ve ölümcül bir ilişkiden diğerine kayan yetişkin kızıyla yaşadığı çatışmalar aksiyonun içine işlenmiştir.


Çağdaş eleştiride Völz, “model formatta bir Alman burjuvası” olarak tanımlandı. Zamanla, rakam çok daha farklı görünür. Asla tek taraflı bir karikatüre dönüşmez, dar görüşlülük ve hoşgörü, tecavüz ve duyarlılık arasında sorunsuz bir şekilde salınır. Büyük yaralanmalar ve yer değiştirmeler belirtilmiştir. Sonunda kadercilik galip gelir. Şaka gibi, Völz/Schnell piyanonun başına oturur, tuşlara basar ve beyiti söyler: “Köpek hav-vay diyor. Kedi miyav diyor. Peki karınız ne diyor?”


Robert Wolfgang Schnell’in ve Zeughauskino’nun oynadığı filmler. “A Happy Existence” 8 ve 10 Nisan’da yayınlanacak ve dizi Mayıs ayında devam edecek.