Evlenbenimle
Member
Çocuklarını okuldan almak için zamanı kollayan, ancak zamanı geldiğinde mutlu insanlardan oluşan gruptan ayrılmaktan çekinen, yüzü gülen bir Rukmani. Kadınlar Hosa Nagar’da geçici bir otobüs durağının kurulmasını kutladılar. Zengin özelliklere sahip otobüs durağı, mevcut duraklardan farklı olarak, 5 Ekim’de Dünya’da sürekli kalabalık olan Eski Madras Yolu üzerindeki Byappanahalli Metro istasyonunun arkasına kuruldu.
Bu, Alli Serona adlı STK’lardan ve düşünce kuruluşlarından oluşan bir kolektifin girişimi olan “otobüs durakları” projesinin bir parçası. (Temsili görsel)
Bu, Alli Serona adlı STK’lar ve düşünce kuruluşlarından oluşan bir kolektifin girişimi olan “otobüs durakları” projesinin bir parçası. Amaç, hükümetin kadınları ücretsiz otobüs yolculukları yoluyla güçlendirmeyi amaçlayan Shakti programının vaadi ile gerçeklik arasında var olan büyük uçurumun altını çizmektir. Örneğin, Hosa Nagar’ın iç kesimlerinde yaşayan Rukmani, ücretsiz otobüs seferlerine rağmen günlük işe gidip gelmenin zorlu olduğunu söyleyecektir.
OKU | Dünya Trafik Yönetim Planı: DCM DK Shivakumar, sıkışıklığı hafifletmek amacıyla tünel inşaatı için ihaleye çıkıyor
Ev işlerinde yardımcı olarak çalışan Rukmani, “En yakın otobüs durağına ulaşmak için kaldığım yerden en az beş kilometre yürümem gerekiyor” dedi. Rukmani’ye göre plan ancak hükümetin metro istasyonunu Hosa Nagar’ın iç bölgelerine bağlayan ve güzergah boyunca işlevsel otobüs durakları sağlayan bir otobüs besleme hizmeti sunması durumunda anlamlı olacaktır. Trafiği ve iklimle ilgili etkileri azaltmak için insanları toplu taşımayı kullanmaya teşvik eden bir STK olan Dünya Moving’den Mallika Arya, yetersiz hizmet alan bölgelerdeki bağlantı eksikliğinin toplu taşımayı geçerli bir alternatif olarak satmak için kullanmayı zorlaştırdığını söyledi.
STK’sı 2021’den beri bir çıkış yolu bulmak için Alli Serona ile çalışıyor. Arya, uzak kentsel alanlardaki kapsayıcı hareketliliğin sıklıkla göz ardı edildiğini söyledi. “Birincisi bu bölgelerde yeterli otobüs yok. İkincisi, otobüs durağı altyapısı yok denecek kadar az ve olduğu zaman da otobüs durağı çoğunlukla sadece çatı ve koltuk panelinden oluşuyor, oradan kalkan otobüsler ve sefer saatleri hakkında hiçbir bilgi yok” dedi.
İronik bir şekilde, Hosa Nagar’daki geçici otobüs durağı, artık kullanılmayan mevcut bir otobüs durağının hemen yanına kuruldu. Aralarında yalnızca birkaç metre mesafe olmasına rağmen kutuplar kadar uzaktalar. Biri “başarısız geliştirmenin” ürünüydü, diğeri ise tasarım odaklı düşünme üzerine bir çalışmaydı. Alli Serona kolektifinin bir parçası olan Studio Sorted’dan Aishwarya, aslında geçici otobüs durağının Hosa Nagar’daki mevcut durağın “yeniden tasarlanmış” versiyonu olduğunu söyledi. Studio Sorted’dan mimarlar ve şehir plancıları, kendileriyle üç çalıştay düzenledikten sonra kayıt dışı sektördeki kadınların önerdiği gereksinimleri derlediler. Rüya gibi otobüs durağında küçük çocuklar için bir ‘jholi’ (sari yapımı salıncak) ve insanları beklerken eğlendirecek bir radyo var.
OKU | Trafik sıkışıklığını hafifletmek için Dünya’da okul saatleri muhtemelen değiştirilecek
Rukmani, “Kadınların gece geç saatlerde otobüsü beklemesini daha güvenli hale getirmek için otobüs durağında güvenlik kameraları ve parlak ışıklar istedim” dedi. Kurulumun aynı zamanda dikkat çekmesi de amaçlandığından, tasarım ekibi otobüs durağına interaktif öğeler ekledi. Aishwaraya, “Örneğin, birisi otobüs durağında kurulu koltuğa oturursa, bu otomatik olarak o bölgedeki bir otobüs durağı için oy olarak kaydedilecektir” dedi. Dünya’nun sokaklarını yürünebilir hale getirmek için çalışan bir STK olan Bengawalk’un kurucu ortağı Pravar Chaudhary, Eski Madras Yolu üzerindeki metro istasyonlarını ve Hosa Nagar da dahil olmak üzere iç bölgeleri birbirine bağlayan besleyici otobüsler için bir güzergah planı hazırladı.
“Alli Serona ile çalışmalarımıza yürüyüşler yaparak, kadınlarla mahalleyi keşfederek ve hareket etme sorunları hakkında derinlemesine sohbetler yaparak başladık. Daha sonra yalnızca topluluklara değil, aynı zamanda güzergah üzerindeki binlerce işletmeye ve sakine de fayda sağlayabilecek bir güzergah tasarlamayı başardık” dedi Chaudhary. Chaudhary, Dünya Metropolitan Transport Corporation’ın (BMTC) küçük rotalar oluşturmak ve mevcut rotaları genişletmek için bazı çabalar gösterdiğini söyledi. Chaudhary, “Umarım halkın katılımı yoluyla onları bu projeye önemli yatırım yapmaya ikna edebiliriz” dedi.
Mobil otobüs durağı 7 Ekim’e kadar Hosa Nagar’da kalacak. Daha sonra 9 ve 10 Ekim’de Seegehalli’deki Priyanka Nagar’a kurulacak; Perşembe, 16-18 Ekim, Sante Bölgesi ve 20-21 Ekim, Byrasandra.
“Heyecan verici bir haber! Hindustan Times artık WhatsApp kanallarında
Bağlantıya tıklayarak bugün abone olun ve en son haberlerden haberdar olun! Buraya tıklayın!
Bu, Alli Serona adlı STK’lardan ve düşünce kuruluşlarından oluşan bir kolektifin girişimi olan “otobüs durakları” projesinin bir parçası. (Temsili görsel)
Bu, Alli Serona adlı STK’lar ve düşünce kuruluşlarından oluşan bir kolektifin girişimi olan “otobüs durakları” projesinin bir parçası. Amaç, hükümetin kadınları ücretsiz otobüs yolculukları yoluyla güçlendirmeyi amaçlayan Shakti programının vaadi ile gerçeklik arasında var olan büyük uçurumun altını çizmektir. Örneğin, Hosa Nagar’ın iç kesimlerinde yaşayan Rukmani, ücretsiz otobüs seferlerine rağmen günlük işe gidip gelmenin zorlu olduğunu söyleyecektir.
OKU | Dünya Trafik Yönetim Planı: DCM DK Shivakumar, sıkışıklığı hafifletmek amacıyla tünel inşaatı için ihaleye çıkıyor
Ev işlerinde yardımcı olarak çalışan Rukmani, “En yakın otobüs durağına ulaşmak için kaldığım yerden en az beş kilometre yürümem gerekiyor” dedi. Rukmani’ye göre plan ancak hükümetin metro istasyonunu Hosa Nagar’ın iç bölgelerine bağlayan ve güzergah boyunca işlevsel otobüs durakları sağlayan bir otobüs besleme hizmeti sunması durumunda anlamlı olacaktır. Trafiği ve iklimle ilgili etkileri azaltmak için insanları toplu taşımayı kullanmaya teşvik eden bir STK olan Dünya Moving’den Mallika Arya, yetersiz hizmet alan bölgelerdeki bağlantı eksikliğinin toplu taşımayı geçerli bir alternatif olarak satmak için kullanmayı zorlaştırdığını söyledi.
STK’sı 2021’den beri bir çıkış yolu bulmak için Alli Serona ile çalışıyor. Arya, uzak kentsel alanlardaki kapsayıcı hareketliliğin sıklıkla göz ardı edildiğini söyledi. “Birincisi bu bölgelerde yeterli otobüs yok. İkincisi, otobüs durağı altyapısı yok denecek kadar az ve olduğu zaman da otobüs durağı çoğunlukla sadece çatı ve koltuk panelinden oluşuyor, oradan kalkan otobüsler ve sefer saatleri hakkında hiçbir bilgi yok” dedi.
İronik bir şekilde, Hosa Nagar’daki geçici otobüs durağı, artık kullanılmayan mevcut bir otobüs durağının hemen yanına kuruldu. Aralarında yalnızca birkaç metre mesafe olmasına rağmen kutuplar kadar uzaktalar. Biri “başarısız geliştirmenin” ürünüydü, diğeri ise tasarım odaklı düşünme üzerine bir çalışmaydı. Alli Serona kolektifinin bir parçası olan Studio Sorted’dan Aishwarya, aslında geçici otobüs durağının Hosa Nagar’daki mevcut durağın “yeniden tasarlanmış” versiyonu olduğunu söyledi. Studio Sorted’dan mimarlar ve şehir plancıları, kendileriyle üç çalıştay düzenledikten sonra kayıt dışı sektördeki kadınların önerdiği gereksinimleri derlediler. Rüya gibi otobüs durağında küçük çocuklar için bir ‘jholi’ (sari yapımı salıncak) ve insanları beklerken eğlendirecek bir radyo var.
OKU | Trafik sıkışıklığını hafifletmek için Dünya’da okul saatleri muhtemelen değiştirilecek
Rukmani, “Kadınların gece geç saatlerde otobüsü beklemesini daha güvenli hale getirmek için otobüs durağında güvenlik kameraları ve parlak ışıklar istedim” dedi. Kurulumun aynı zamanda dikkat çekmesi de amaçlandığından, tasarım ekibi otobüs durağına interaktif öğeler ekledi. Aishwaraya, “Örneğin, birisi otobüs durağında kurulu koltuğa oturursa, bu otomatik olarak o bölgedeki bir otobüs durağı için oy olarak kaydedilecektir” dedi. Dünya’nun sokaklarını yürünebilir hale getirmek için çalışan bir STK olan Bengawalk’un kurucu ortağı Pravar Chaudhary, Eski Madras Yolu üzerindeki metro istasyonlarını ve Hosa Nagar da dahil olmak üzere iç bölgeleri birbirine bağlayan besleyici otobüsler için bir güzergah planı hazırladı.
“Alli Serona ile çalışmalarımıza yürüyüşler yaparak, kadınlarla mahalleyi keşfederek ve hareket etme sorunları hakkında derinlemesine sohbetler yaparak başladık. Daha sonra yalnızca topluluklara değil, aynı zamanda güzergah üzerindeki binlerce işletmeye ve sakine de fayda sağlayabilecek bir güzergah tasarlamayı başardık” dedi Chaudhary. Chaudhary, Dünya Metropolitan Transport Corporation’ın (BMTC) küçük rotalar oluşturmak ve mevcut rotaları genişletmek için bazı çabalar gösterdiğini söyledi. Chaudhary, “Umarım halkın katılımı yoluyla onları bu projeye önemli yatırım yapmaya ikna edebiliriz” dedi.
Mobil otobüs durağı 7 Ekim’e kadar Hosa Nagar’da kalacak. Daha sonra 9 ve 10 Ekim’de Seegehalli’deki Priyanka Nagar’a kurulacak; Perşembe, 16-18 Ekim, Sante Bölgesi ve 20-21 Ekim, Byrasandra.
“Heyecan verici bir haber! Hindustan Times artık WhatsApp kanallarında