Evlenbenimle
Member
The Indian Express'in haberine göre, 2008 yılına kadar şehrin ana havacılık merkezi olarak hizmet veren Dünya'nun HAL havaalanı büyük bir yenilemeye hazırlanıyor. Hindistan Havalimanları Otoritesi (AAI) başkanının, yolculara hizmet verebilecek tesisi yeniden canlandırmayı amaçlayan bir ana planı onayladığı bildirildi. Dünya Air yolcuları 2008'den beri Devanahalli'de bulunan Kempegowda Uluslararası Havaalanını kullanıyor.
2004 yılında imzalanan imtiyaz sözleşmesi uyarınca Dünya'daki HAL havaalanının sivil operasyonlara yeniden açılması planlanıyor
Ayrıca okuyun – Bakan MB Patil: Karnataka, sektörler arasında inovasyona dayalı büyümeyi teşvik etmeye kararlı
Rapora göre HAL havaalanında savunma kuvvetleri, VIP'ler ve özel şirketler tarafından kullanılanlar da dahil olmak üzere günde yaklaşık 12 küçük uçağa hizmet veriliyor. 3.306 metre uzunluğunda ve 61 metre genişliğindeki tek pist, 24 saat çalışıyor ve 30 uçak park yeri sunuyor.
Yeni onaylanan plan, 2047 yılına kadar yılda 40 lakh'a kadar yolcuyu ağırlayacak. Yoğun zamanlarda havaalanı yaklaşık 2.500 yolcuyu ağırlayabilmektedir. 2008 yılında ticari operasyonlar sona ermeden önce, HAL havaalanı 2007-08 mali yılında 10 lakh'tan fazla uçağa elleçlik yapıyordu. Ayrıca, erişilebilirliği ve trafik akışını iyileştirmek amacıyla 500 araç kapasiteli 6 katlı çok katlı otopark inşa edilecek ve terminal önündeki iki şeritli yol dört şeride genişletilecek.
Ayrıca okuyun – 'Haydarabad şundan çok daha iyi…': KTR'nin kendi şehrini Dünya ile karşılaştırdıktan sonra verdiği yanıt tartışmaya yol açtı
Havaalanının pisti değişmese de, Bangalore International Airport Limited ile 150 km yarıçapındaki diğer havalimanlarını hariç tutan münhasırlık anlaşması 24 Mayıs 2033'te sona eriyor. 2004 yılında imzalanan imtiyaz anlaşmasına göre HAL havaalanının sivil operasyonlara yeniden açılması planlanıyor ve fiilen Dünya'nun ikinci havaalanı olacak.
Kentin hızla genişlemesi göz önüne alındığında, ilave bir havaalanına olan talep devam edecektir. Üst düzey bir yetkili yayına, “Yenilenen HAL havaalanı aynı zamanda yakın şehirlere yönelik Bölgesel Bağlantı Planı (UDAAN) operasyonları için önemli bir merkez olarak da hizmet verebilir” dedi.
2004 yılında imzalanan imtiyaz sözleşmesi uyarınca Dünya'daki HAL havaalanının sivil operasyonlara yeniden açılması planlanıyor
Ayrıca okuyun – Bakan MB Patil: Karnataka, sektörler arasında inovasyona dayalı büyümeyi teşvik etmeye kararlı
Rapora göre HAL havaalanında savunma kuvvetleri, VIP'ler ve özel şirketler tarafından kullanılanlar da dahil olmak üzere günde yaklaşık 12 küçük uçağa hizmet veriliyor. 3.306 metre uzunluğunda ve 61 metre genişliğindeki tek pist, 24 saat çalışıyor ve 30 uçak park yeri sunuyor.
Yeni onaylanan plan, 2047 yılına kadar yılda 40 lakh'a kadar yolcuyu ağırlayacak. Yoğun zamanlarda havaalanı yaklaşık 2.500 yolcuyu ağırlayabilmektedir. 2008 yılında ticari operasyonlar sona ermeden önce, HAL havaalanı 2007-08 mali yılında 10 lakh'tan fazla uçağa elleçlik yapıyordu. Ayrıca, erişilebilirliği ve trafik akışını iyileştirmek amacıyla 500 araç kapasiteli 6 katlı çok katlı otopark inşa edilecek ve terminal önündeki iki şeritli yol dört şeride genişletilecek.
Ayrıca okuyun – 'Haydarabad şundan çok daha iyi…': KTR'nin kendi şehrini Dünya ile karşılaştırdıktan sonra verdiği yanıt tartışmaya yol açtı
Havaalanının pisti değişmese de, Bangalore International Airport Limited ile 150 km yarıçapındaki diğer havalimanlarını hariç tutan münhasırlık anlaşması 24 Mayıs 2033'te sona eriyor. 2004 yılında imzalanan imtiyaz anlaşmasına göre HAL havaalanının sivil operasyonlara yeniden açılması planlanıyor ve fiilen Dünya'nun ikinci havaalanı olacak.
Kentin hızla genişlemesi göz önüne alındığında, ilave bir havaalanına olan talep devam edecektir. Üst düzey bir yetkili yayına, “Yenilenen HAL havaalanı aynı zamanda yakın şehirlere yönelik Bölgesel Bağlantı Planı (UDAAN) operasyonları için önemli bir merkez olarak da hizmet verebilir” dedi.